SEG CONFERENCE, Dallas, USA, 16-21 October 2016
- Velocity Model Building by Full Waveform Inversion of Early Arrivals & Reflections and Case Study with Gas Cloud Effect
W. Zhou (ISTerre, Université Grenoble Alpes), R. Brossier (ISTerre, Université Grenoble Alpes), S. Operto (Geoazur, Université de Nice) and J. Virieux (ISTerre, Université Grenoble Alpes), FWI 5 Case study 1, 2016.
- Checkpointing-assisted Reverse Forward Simulation: an optimal recomputation method for FWI and RTM
P. Yang (ISTerre, Université Grenoble Alpes), R. Brossier (ISTerre, Université Grenoble Alpes), L. Métivier (LJK, Université Grenoble Alpes) and J. Virieux (ISTerre, Université Grenoble Alpes), SEG Technical Program Expanded Abstracts: pp. 1089-1093, 2016.
- An optimal transport distance for full waveform inversion: an attempt to mitigate cycle skipping
L. Métivier (ISTerre, Université Grenoble Alpes), R. Brossier (ISTerre, Université Grenoble Alpes), Q. Mérigot (CEREMADE, CNRS, Université Paris Dauphine) E. Oudet (LJK, CNRS, Université Grenoble Alpes) and J. Virieux (ISTerre, Université Grenoble Alpes), Workshop W-1: Where are we heading with FWI – Part 1, 2016.
- An optimal transport distance for full waveform inversion: application to the 2014 Chevron benchmark data-set
L. Métivier (ISTerre, Université Grenoble Alpes), R. Brossier (ISTerre, Université Grenoble Alpes), Q. Mérigot (CEREMADE, CNRS, Université Paris Dauphine) E. Oudet (LJK, CNRS, Université Grenoble Alpes) and J. Virieux (ISTerre, Université Grenoble Alpes), 2016.
- Adjoint stereotomography
B. Tavakoli, S. Operto (Geoazur, Université de Nice), A. Ribodetti (Geoazur, Université de Nice) and J. Virieux (ISTerre, Université Grenoble Alpes), 2016.
- Preconditioning FWI with the sparse additive inverse laplacian correlation function
P. Wellington (ISTerre, Université Grenoble Alpes), R. Brossier (ISTerre, Université Grenoble Alpes), O. Hamitou (ISTerre, Université Grenoble Alpes), S. Garambois (ISTerre, Université Grenoble Alpes) and J. Virieux (ISTerre, Université Grenoble Alpes), 2016.
Updated on 15 October 2021